חידוד המיומנויות שלכם: סקירה של כישורי סכין בסיסיים

שאלו כל שף מהם הדברים שחשוב ביותר ללמוד אותם, והוא יגיד לכם שמיומנויות סכין הן כנראה לפחות בחמישייה הראשונה. כבר מגיל צעיר אנו למדים שמסוכן להתעסק עם סכינים ושיש להרחיק אותן מכל מי שעשוי להיות בקרבת מקום.

 

אבל עד כמה סכינים מסוכנות? רוב הסיכויים הם ששפים אישיים ופרטיים יחושו מידה של ביטחון מאימונים קולינריים. עם זאת, הסכנות התעסוקתיות לשפים נותרו גבוהות, והגורם העיקרי לתאונות ששולחות שפים לחדר מיון אינו כוויות קשות או שריפות במטבח. אלה חתכים, מסכינים.

 

חשוב לחזור ולהדגיש שיש מעל 8 מיליון פציעות הקשורות לסכיני מטבח בארה"ב מדי שנה. ולמרות שהבנת הסכנות התעסוקתיות הכלליות היא חיונית, חשוב לא פחות שהשפים יתרגלו שימוש נכון בסכין, גם אם עברו הכשרה רשמית.

טיפים לבטיחות

להיות בטוחים במטבח זה מצב אידיאלי, אך רק כאשר המשמעות היא טיפול נכון בסכינים ונקיטת אמצעי זהירות. על השפים תמיד להחזיק שלושה סוגים של סכינים: סכין משוננת (חיתוך לחם, ירקות ופירות); סכין שף בגודל 8 עד 10 אינץ'; וסכין קטנה (חתכים עדינים יותר וקילופים).

 

להלן רשימה קטנה של טיפים בטיחותיים בסיסיים לטיפול בסכינים, שנאספו מהמכון הלאומי לניהול שירות המזון באוניברסיטת מיסיסיפי ואוניברסיטת קונטיקט:

 

– תמיד להחזיק את הסכין כך שהלהב כלפי מטה והרחק מכם כשאתם נושאים אותו ממקום אחד למשנהו

 

– בדקו לעיתים קרובות את הלהבים; סכינים קהות נוטות יותר לגרום לפציעות.

 

– חיתוכים צריכים להיעשות הרחק מהחזה שלכם. לפני שתתחילו במשימה, וודאו שהאזור נקי מסכנות או אנשים.

 

– וודאו שהסכינים מאוחסנות הרחק מהישג ידם של ילדים, ועל מתלה סכין, וכן מרוחקות מחום וכלים אחרים.

 

– יש לנקות ולייבש את הסכינים ביד ולא להניח אותן במכונת שטיפת כלים. נסו לנקות סכינים בהקדם האפשרי לאחר השימוש.

 

– הקדישו זמן ושימו לב: בעוד שמהירות היא תכונה מוערכת, חשוב יותר להיות מדויקים וזהירים. אם אינכם מכירים טכניקת חיתוך או שלא התאמנתם עליה במשך זמן מה, עבדו לאט וודאו שאתם מרעננים את הידע שלכם כיצד לבצע את הטכניקה כראוי.

 

כמו בכל דבר במטבח, הבטיחות צריכה להיות במקום הראשון. אין שום בושה בסקירה ותרגול טכניקות של עבודה עם סכינים. למידע נוסף היכנסו לאתר https://www.chefs.co.il/