שתי מגמות טכנולוגיות בתחום המשכנתאות שכדאי לשים לב אליהן ב-2019

בעוד שמבחינה היסטורית, תעשיית המשכנתאות אינה ממהרת לאמץ טכנולוגיה, היא צפויה לחוות שינויים משמעותיים בשנת 2019. בסקר שערכה חברת National Mortgage News, כ-83% מהיצרנים המובילים אמרו כי טכנולוגיית המשכנתא הדיגיטלית היא המפתח לצמיחה עתידית של החברה שלהם. ברור כי המלווים מחפשים להשקיע בפתרונות דיגיטליים כדי ליצור הזדמנויות חדשות בשוק ולהביא תוצאות עסקיות טובות יותר. למרות שמדובר בטרנד מבורך, חשוב לקחת השקעות טכנולוגיות בצורה רציונלית ומתחשבת עבור הארגון והלקוחות שלכם. אז למה כדאי לשים לב בכל מה שקשור לטכנולוגיה בתחום המשכנתאות ב-2019?

 

אם אתם לקוחות המודעים לטכנולוגיה ונכנסים לשוק המשכנתאות עם ציפייה לחוויות מהירות ואינטואיטיביות דמויות אמזון, הנה שתי טכנולוגיות שמומלץ לכם לעקוב אחריהן ולהעזר בהן כאשר אתם מתייעצים עם יועץ משכנתאות מומלץ:

אוטומציה של תהליכים רובוטיים (RPA)

מלווי משכנתאות פועלים בסביבה רצופת שינויים תפעוליים ורגולטוריים. הסתמכות מתמשכת על מערכות מדור קודם, מסדי נתונים שונים ותהליכים ידניים מגדילה את זמן המחזור ואת העלויות. אוטומציה של משימות בנפח גבוה ושחוזרות על עצמן מעניקה לעובדים את הפנאי להתמקד בפעילויות אסטרטגיות בעלות ערך גבוה המשפרות את חווית הלקוח ומגדילות את הרווחים של העסק. באופן דומה, אוטומציה של תהליכי פיקוח וסקירה ידניים מצמצמת את הסיכונים התפעוליים באמצעות דיוק ועקביות גבוהים יותר, וכתוצאה מכך ניטור, דיווח ותאימות סיכון הדוקים יותר.

 

RPA משפר את היעילות התפעולית ברחבי העסק באמצעות שילוב של זיהוי אובייקטים אוטומטיים, זיהוי תווים אופטיים (OCR) ואינטגרציה ישירה של יישומים. היישומים של RPA בענף המשכנתאות כוללים: הזנה והעברת נתונים, ניהול זרימת עבודה, איסוף נתונים, אימות ועיבוד עסקאות שגרתי. מינוף RPA למשימות מבוססות כללים מאפשר לארגון להתנהל ביעילות ובזריזות, משנה תהליכים איטיים ויוצר הזדמנויות משמעותיות להעלאת ערכו.

 

בינה מלאכותית (AI) ולמידת מכונה (ML)

אם אתם כבר משתמשים ב-RPA בחלק מהתהליכים שלכם, AI ו-ML יכולים פשוט לעזור לכם לעבור למשימות אוטומטיות. טכנולוגיות מתפתחות אלו הינן קריטיות להשגת יעדים גדולים יותר כמו שיפור היעילות התפעולית וחווית הלקוח על מנת להישאר תחרותיים. אלגוריתמים ללמידה עצמית של ML, למשל, יכולים לאמת חלק ניכר מהתיעוד הכרוך בתהליך ההלוואות, לזהות סוגיות ולהעלות התראות לפתרון מהיר. התוצאה: זמני מחזור קצרים יותר, נפחי עבודה גבוהים יותר ודיוק רב יותר. אלגוריתמים של ML מועילים גם בניתוח נתונים פנימיים כדי לזהות הונאות, להתאים אישית את האינטראקציות של הלקוחות וליצור הזדמנויות למכירות.

 

בעוד שאימוץ ה-AI בענף עדיין נמצא בשלב טרומי, יש עניין משמעותי בטכנולוגיה זו. 63% אחוזים מהמלווים מכירים טכנולוגיות של AI ו-ML, בעוד ש-27% כבר בדקו או השתמשו בכלים מבוססי AI ו-ML בחברה שלהם.

 

בזמן שמלווים מתכוננים לשנת 2019, מי שיצליח להבין במהירות את הפוטנציאל הטכנולוגי של הדור הבא וליישם אותו בכדי להבין את צרכי הלווה ולייעל את חוויותיו ייצא המנצח. עם זאת, המלווים שצופים את העתיד כבר החלו בדיגיטליזציה של התהליכים שלהם, וישנן מספר בעיות באימוץ הטכנולוגיות החדשות. העיקריות שביניהן הן מורכבות האינטגרציה, עלויות גבוהות וחוסר כישורים טכניים. עם המשך התקדמות הטכנולוגיה, התעשייה תצטרך להבין גם כיצד לשלב את משאבי האנוש שלה עם ההזדמנויות שנוצרו על ידי AI ו-ML.